دوربین عکاسی بدون آینه کانن Canon EOS R6 Mark II Kit RF 24-105mm F4-7.1 IS STM Lens

ویژگی های مهم

  • سنسور 24.2 مگاپیکسلی فول فریم CMOS
  • ویدیوی داخلی 10 بیتی 4K60، C-Log 3
  • ضبط خارجی 6K ProRes RAW
  • Dual Pixel CMOS AF II
  • مکانیکی 12 فریم بر ثانیه شاتر، 40 فریم در ثانیه E. شاتر
  • تثبیت کننده تصویر 5 محوره سنسور-Shift
  • OLED EVF 3.69 متری
  • صفحه نمایش لمسی 3 اینچی 1.62 متری با زاویه متغیر
  • دو اسلات کارت حافظه UHS-II
  • لنز RF 24-105mm f/4-7.1 IS USM

۱۱۹,۴۰۰,۰۰۰ تومان

ناموجود

دسته: ,
تاریخ به‌روزرسانی محصول: 11 شهریور 1403

توضیحات

دوربین عکاسی بدون آینه کانن Canon EOS R6 Mark II Kit RF 24-105mm F4-7.1 IS STM Lens

کانن کی دیگر از دوربین‌های سری بدون آینه یا میرورلس‌ خود یعنی Canon R6 Mark II را معرفی کرده که آنها را با نام کلی سری R می‌شناسیم. کانن R6 II یکی از سریع‌ترین دوربین های کانن است که تا به امروز معرفی شده است و نسخه دوم یا مدل جدیدتر دوربین محبوب کانن R6 محسوب می‌شود. سرعت دوربین جدید کانن، دو برابر مدل قبلی خودش است. دوربین کانن R6 Mark II با هدف کاربران سطح بالا که در زمینه عکاسی ورزشی، خبری، حیات وحش و صنعتی فعالیت دارند ساخته و عرضه شده است.

دوربین EOS R6 Mark II کانن یک دوربین کارآمد و با قابلیت‌های حرفه‌ای در عکاسی و فیلم‌برداری است. در بدنه‌ این دوربین سنسور به‌روز شده ۲۴.۲ مگاپیکسلی و پردازشگری به‌روز شده وجود دارد که در اثر این موضوع عملکرد سیستم فوکوس این دوربین نسبت به نسخه قبلی بهینه شده، امکان فیلم‌برداری بسیار باکیفیت به‌صورت ۱۰ بیتی و با رزولوشن 4K و فریم ریت ۶۰ فریم بر ثانیه به همراه آن وجود دارد و عملکرد کلی دوربین نیز سریع‌تر شده است. همچنین در بدنه و دکمه‌های کنترلی این دوربین در جهت دستیابی به کنترل شهودی‌تر و دسترسی آسان‌تر به حالت‌های مختلف عکاسی، تغییراتی اعمال شده است.

 

حسگر و عکاسی پی‌درپی دوربین Canon R6 Mark II

حسگر دوربین Canon R6 Mark II همان حسگر 24 مگاپیکسلی فول فریم این شرکت است که قبلا هم آن را در دوربین‌های مختلفی دیده بودیم. خود این حسگر با رزولوشن دقیق 24.2 مگاپیکسل هم نسبت به حسگر 20.1 مگاپیکسلی دوربین Canon R6  پیشرفته خوبی داشته است. نکته اینجاست که دوربین Canon R6 Mark II می‌تواند با همین حسگر فول فریم، با سرعت شگفت‌انگیز 40 فریم بر ثانیه (البته با شاتر الکترونیکی) عکاسی کند.

این سرعت، دوبرابر سرعت عکسبرداری 20 فریم بر ثانیه در دوربین کانن R6 و کانن R5 است که با توجه به بالا رفتن رزولوشن آن، قدرت بسیار بالاتری هم محسوب می‌شود. حتی دوربین‌های پرسرعت کانن یعنی Canon R3 و Canon R7 هم با 30 فریم بر ثانیه نمی‌توانند به سرعت این دوربین برسند و دوربین Canon R6 Mark II با فاصله بسیار زیادی از آنها، سریع‌ترین دوربین کانن محسوب می‌شود. البته این دوربین دارای شاتر مکانیکی هم هست و سرعت عکسبرداری آن با استفاده از شاتر مکانیکی، 12 فریم بر ثانیه خواهد بود.

حتما برایتان سوال است که وقتی می‌توان با شاتر الکترونیکی به چنین سرعتی رسید، اصلا چرا باید از شاتر مکانیکی استفاده کرد که موجب کاهش سرعت تا 12 فریم بشود؟

موضوع اینجاست که وقتی از شاتر الکترونیکی استفاده می‌کنیم، امکان پیش آمدن پدیده رولینگ شاتر یا کشیدگی سوژه‌های متحرک بسیار بیشتر می‌شود. طبیعتا برای عکاسی ورزشی یا مثلا عکاسی از پرندگان در حال پرواز، پدیده رولینگ شاتر باعث می‌شود تا عکسی که گرفته می‌شود، عملا بلااستفاده شود. اما ظاهرا در دوربین Canon R6 Mark II از حسگر جدیدی استفاده شده که موضوع رولینگ شاتر تا حد زیادی در آن برطرف شده است. البته باز هم گفته نشده که این مشکل به طور کامل رفع شده و کانن با ذکر اینکه، این موضوع تا حد زیادی برطرف شده است، همچنان تاکید می‌کند که ممکن است این پدیده در برخی موارد، با توجه به سرعت سوژه و شاتر دوربین، پیش بیاید.

دوربین Canon R6 Mark II از همان پردازشگری استفاده کرده است که قبلا هم در دوربین شاهکار Canon EOS-1D X Mark III و دوربین بدون آینه R5 کانن دیده بودیم. تکنولوژی فوق‌العاده پردازشگر Digic X در کنار نسل جدید حسگر‌های Dual Pixel CMOS AF II در این دوربین، ترکیب فوق العاده‌ای برای فیلمبرداری و عکاسی روی حالت Live View با امکان فوکوس لمسی به عکاسان می‌دهد. این پردازنده قادر به پردازش عکس های پیاپی و همچنین ویدیوهای 4K با وضوح بالا است. این دوربین از عکاسی پیاپی تا 40 فریم در ثانیه با شاتر الکترونیکی بی صدا و 12 فریم در ثانیه با شاتر مکانیکی، با خوانش AF و AE قبل از هر فریم پشتیبانی می کند. پردازشگر بهبود یافته منجر به بهبود عملکرد در نور کم می شود، با دامنه حساسیت از 100-102400 و قابل ارتقا تا ISO 204800 برای کار در شرایط نوری بسیار دشوار طراحی شده است.

 


حسگر دوربین کانن R6 Mark II همچنین قابلیت فیلمبرداری با استفاده از تمام عرض سنسور و توانایی کار با نمونه‌برداری 10 بیتی با Canon Log 3، ویدئوهای داخلی با وضوح بالا UHD 4K 60p را ارائه می‌دهد. همچنین از ضبط 6K برای نمونه‌برداری و برای پخش اسلوموشن، ضبط 180p با وضوح Full HD پشتیبانی می شود.
ضبط HDR-PQ نیز برای تولید HDR درون دوربین و ضبط خارجی، از طریق درگاه Micro-HDMI امکان پذیر است. همچنین، زمان ضبط نامحدود نیز در این دوربین امکان پذیر است و بر روی بدنه دوربین درگاه میکروفون و هدفون طراحی شده است. با استفاده از پورت micro-HDMI، ضبط ویدیوی خام امکان پذیر است. ProRes RAW قابلیت ضبط 6K تا 60 فریم با استفاده از تمام عرض سنسور و همچنین ضبط خام 3.7K با برش امکان پذیر است.

 

 

لنز کانن Canon RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM Lens

 

لنز کانن RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM نسخه‌ی کوچک‌تر، سبک‌تر و ارزان قیمت‌تر کانن RF 24-105mm f/4 L IS USM است که به عنوان لنز کیت به همراه کانن EOS R به بازار عرضه می‌شد.

نسخه‌ی L این لنز جایگاه خیلی بهتری نسبت به یک لنز کیت داشت و بدون شک یک لنز همه منظوره‌ی با کیفیت محسوب می‌شود و در واقع یکی از بهترین لنزهای سری RF کانن بود. بنابراین اکنون سوال اینجاست که عملکرد این لنز جدید که از سری L لنزهای کانن هم نیست چگونه است و چرا؟ و البته یک سوال بزرگتر که ممکن است در ذهن همه‌ی ما نقش بسته باشد این است که چرا کانن به سراغ دیافراگم f/7.1 رفته است و این دیافراگم چه تاثیری روی عملکرد لنز داشته است؟

مشخصات کلی:

  • مانت: کانن RF
  • فول فریم: بله
  • اتوفوکوس: دارد
  • ساخت لنز: 11 عنصر در 13 گروه
  • تیغه‌های دیافراگم: 7 عدد
  • بسته‌ترین دیافراگم: f/22
  • حداقل فاصله فوکوس: 20 سانتی‌متر در حالت واید، 34 سانتی‌متر در حالت تله (13 سانتی‌متر واید در حالت فوکوس دستی)
  • ماکزیمم ضریب بزرگنمایی:21 واید (فوکوس دستی: 0.39)/0.40 تله (فوکوس دستی: 0.5)
  • قطر فیلتر: 67 میلیمتر
  • ابعاد: 76.6 * 88.8 میلیمتر
  • وزن: 395 گرم

 

به عنوان جایگزینی برای لنزهای RF 24-105mm f/4L فعلی، قابلیت‌های کلیدی این لنز، تفاوت‌هایی است که با برادر بزرگتر خود دارد. اول و مهم‌تر از هر چیز ابعاد و وزن آن است. با ابعاد 76.6 * 88.8 میلیمتر و وزن 395 گرم، این لنز خیلی کوچک‌تر و سبک از نسخه‌ی سری L خودش است که ابعادی برابر با 83.5 * 107.3 میلیمتر و وزنی برابر با 700 گرم دارد.

همچنین به جای موتور USM در این لنز از موتور STM استفاده شده است. سیستم STM که قیمت کمتری هم دارد عملکرد تقریبا بی صدایی دارد ولی سرعت فوکوس آن کمتر است. در مقابل سیستم USM سرعت بیشتری دارد اما عملکرد آن پر سر و صداتر است. بنابراین در صورتی که به فیلمبرداری علاقه دارید، این لنز جدیدتر گزینه خیلی بهتری برای شما خواهد بود.

فاصله فوکوس این لنز خیلی کمتر است و می‌توانید در فاصله کانونی 24 میلیمتر از فاصله 0.2 متری یا در صورت استفاده از فوکوس دستی از فاصله 0.13 متری نیز عکاسی کنید. در فاصله کانونی 105 میلیمتر هم فاصله فوکوس به 0.34 متر افزایش خواهد یافت. این در حالی است که حداقل فاصله فوکوس لنز سری L برابر با 0.45 متر بود.

مثل برادر بزرگتر خودش، این لنز نیز از یک لرزشگیر اپتیکال با توانایی کاهش لرزش تا 5 گام بهره می‌برد و مثل تمامی لنزهای RF نیز یک حلقه کنترل قابل شخصی‌سازی روی آن قرار دارد که می‌توانید با استفاده از آن فوکوس دستی را کنترل کنید. این لنز برخلاف لنزهای سری L از حلقه کنترل بی صدا یا Clickless استفاده می‌کند و به همین خاطر برای کارهای ویدیویی عملکرد خیلی بهتری دارد.

کیفیت ساخت و ارگونومی

 

احتمالا اولین چیزی که در مورد این لنز توجه شما را جلب کرده است فرم فاکتور و ظاهر کلی آن است. در مقایسه با لنز f/4L این لنز خیلی زیباتر است اما به دلیل وزن کمی که دارد احساس مقاومت و استحکام را به شما منتقل نخواهد کرد. البته در مقایسه با برادر بزرگتر خودش، این لنز اصلا ضدنفوذ نیست.

به دلیل اینکه نسخه اولیه این لنز یعنی f/4L برای دوربین کانن EOS R طراحی و ساخته شده بود روی EOS RP که کوچک‌تر بود خیلی نامتعادل به نظر می‌رسید. اما به نظر می‌رسد که f/4-7.1 برای نصب روی EOS RP طراحی شده است و لازم به ذکر است که این دو در کنار هم یک جفت ایده‌آل هستند و یک ترکیب کوچک و سبک را در اختیار شما قرار خواهند داد.

استفاده از حلقه‌ی زوم این لنز به اندازه‌ی حلقه‌ی زوم موجود روی f/4L ساده و راحت نیست اما توانسته است تعادل کافی را بین نرمی و سفتی برقرار کند. متاسفانه هیچ مکانیسم قفلی برای جلوگیری از باز شدن تلسکوپی لنز داخل کیف شما وجود ندارد اما در زمان تست ما به هیچ عنوان با چنین مشکلی روبرو نشدیم.

در حالی که f/4L سه حلقه برای کنترل فوکوس دستی، زوم و کنترل داشت، f/4-7.1 فقط دو حلقه دارد. این بدین معنی است که حلقه‌ی کنترل دو وظیفه دارد و باید ورودی قابل شخصی‌سازی (دیافراگم، سرعت شاتر، ایزو، وایت بالانس یا جبران نوردهی) را کنترل کند و در عین حال مسئول کنترل فوکسو دستی هم می‌باشد. این عملکرد با فشار دادن کلید FOCUS/CONTROL روی بدنه‌ی لنز قابل تغییر است. فوکوس دستی به راحتی قابل تغییر است اما با این وجود عملکرد دقیقی دارد.

عملکرد لنز

ممکن است از خودتان بپرسید که کانن چرا از دیافراگم عجیب f/4-7.1 روی این لنز استفاده کرده است. خیلی از لنزهای زوم موجود در بازار از محدوده‌ی دیافراگم استاندارد f/3.5-5.6 استفاده می‌کنند.

به گفته‌ی کانن، با وجود سیستم‌های اتوفوکوس سریع‌تر موجود در دوربین‌های سری R و عملکرد ایزو بالای قوی آن‌ها، ماکزیمم دیافراگم f/7.1 امروزه خیلی مشکل بزرگی نیست. در واقع کانن این موضوع را قبلا با عرضه‌ی دیافراگم غیرمعمول f/4-6.3 روی لنز فوق‌العاده‌ی کانن RF 240mm f/4-6.3 IS USM نیز امتحان کرده است.

با وجود تمامی این گفته‌ها، اکنون سوال اینجاست که این دیافراگم‌های بسته‌تر چه تاثیری روی نوردهی و افکت‌های خلاقانه‌ی دیگری مثل عمق میدان دارند؟ ماکزیمم‌ دیافراگم‌های این لنز براساس فاصله کانونی به شرح زیر هستند:

  • f/4 at 24-26mm
  • f/4.5 at 27-36mm
  • f/5 at 37-49mm
  • f/5.6 at 50-62mm
  • f/6.3 at 63-79mm
  • f/7.1 at 80-105mm

همانطور که مشاهده می‌کنید، دیافراگم f/4 فقط برای محدوده‌ی خیلی کوچکی از طول فاصله کانونی در دسترس است و در فاصله کانونی استاندارد 50 میلیمتر شما باید از دیافراگم f/5.6 استفاده کنید. قبل از رسیدن به فاصله کانونی 85 میلیمتر نیز شما به محدوده‌ی f/7.1 خواهید رسید.

نتیجه‌ی این موضوع این است که صرف نظر از اینکه از چه چیزی عکاسی می‌کنید، به یکی از این سه مورد نیاز خواهید داشت: نور محیطی کافی، نور مکمل کافی و یا علاقه به افزایش ایزو/کاهش دادن سرعت شاتر. به صورت کلی اگر از فلاش استفاده نکنید و یا از نور روز برای عکاسی بهره نبرید باید از مورد آخر یعنی افزایش ایزو/کاهش سرعت شاتر استفاده نمائید.

همانطور که کانن هم به این موضوع اشاره کرده است عملکرد ایزو بالای EOS R و RP بدین معنی است که افزایش ایزو دیگر تاثیر مخربی که قبلا داشت را ندارد. در تست‌هایی که انجام شد ما هیچوقت از مقدار ایزو 2000 بالاتر نرفتیم. البته ما در یک اتاق نسبتا روشن و با کمک نور ثابت عکاسی می‌کردیم (عکاسی پرتره در دیافراگم f/7.1). با این وجود نتایج به دست آمده نسبتا قابل قبول بودند. ما ترجیح می‌دادیم مقدار ایزو را روی صفر تنظیم کنید اما میزان نویز خیلی مخرب نبود و جزئیات خیلی ریز موها و مژه‌های سوژه نیز حفظ شده بود.

جایگزین دیگر ما یعنی کاهش سرعت شاتر هم توسط لرزشگیر اپتیکال تصویر با توانایی 5 گام کاهش لرزش همراهی می‌شود. در تست‌های ما این لرزشگیر به اندازه‌ی لرزشگیر داخلی IS قوی نبود اما لرزشگیر موجود در این لنز مشخصا توانایی عکاسی در سرعت شاترهای آهسته‌ی 1/50 ثانیه یا حتی 1/20 ثانیه را دارد.

در مورد تاثیر دیافراگم‌های بسته‌تر روی سرعت شاتر، تنها چیزی که ما می‌توانیم بگوئیم این است که این موضوع، مشکل خیلی مهمی در لنز مورد بحث ما نبود. چه در زمان عکاسی پرتره و چه در زمان عکاسی از گل‌ها در زمان وزش باد با فاصله کانونی 105 میلیمتر و دیافراگم f/7.1 عملکرد فوکوس همیشه قابل قبول بود و هیچگونه ضعفی در آن دیده نمی‌شد.

دیافراگم بسته‌تر این لنز زمانی که در مورد عمق میدان صحبت می‌کنیم تاثیر مخرب خود را نشان می‌دهد. با وجود اینکه بوکه صرف نظر از عمق میدان خیلی زیبا و لذت‌بخش است، در زمان استفاده از چنین دیافراگم‌هایی به هیچ عنوان به تاری پس زمینه و یا جدای سوژه از پس زمینه مورد نیاز نخواهید رسید. البته در صورتی که قبلا از دوربین‌های کراپ سنسور برای عکاسی استفاده کرده باشید، این موضوع را خیلی احساس نخواهید کرد.

صرف نظر از موضوعات فنی ما از تصاویری که این لنز می‌تواند ثبت کند راضی هستیم. وضوح مرکز تصویر در کل فاصله کانونی و دیافراگم خیلی خوب است و انحرافات تصویر نیز از نقطه کانونی استاندارد تا تله به خوبی کنترل شده است. البته در مقابل وضوح گوشه‌های این لنز کمی کمتر است و در فواصل کانونی وایدتر نیز شاهد اعوجاج و تغییر رنگ خواهید بود. این بدین معنی است که در زمان عکاسی منظره و دیگر صحنه‌های واید شما به اصلاح تصویر نیاز دارید.

جمع‌بندی لنز Canon RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM یک لنز پرقدرت و با عملکرد مناسب است و می‌توان آن را یک لنز همه کاره دانست. فاصله کانونی گسترده‌ی آن خیلی وسیع است و می‌توانید برای هر کاری از عکاسی پرتره گرفته تا کلوزآپ و حتی سوپر کلوزآپ، از آن استفاده کنید. با استفاده از حالت ماکرو Center Focus می‌توانید از بزرگنمایی 0.5x در فاصله 13 سانتی‌متری در زمان استفاده از فاصله کانونی 24 میلمیتر با فوکوس دستی استفاده کنید.

ممکن است که این لنز عملکرد فوق‌العاده‌ی لنز f/4L را نداشته باشد و یا محدوده فاصله کانونی آن به اندازه‌ی Canon RF 24-240mm نباشد اما باید در نظر داشته باشید که قیمت این لنز در مقایسه با موارد ذکر شده خیلی کمتر است. با توجه به قیمت خیلی کمتر این لنز، توانایی‌ها و کیفیت تصویری که ارائه می‌دهد خیلی خوب است و اصلا هیچ جای بحثی را باقی نخواهد گذاشت. ممکن است که دیافراگم f/7.1 خیلی محدودکننده باشد اما در مقابل فواصل کانونی نزدیک به محدوده‌ی f/8 از وضوح خیلی خوبی برخوردار هستند. همچنین درست است که این لنز پس زمینه‌های تاری که عکاس‌های پرتره دوست دارند را در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهد اما عکاسی پرتره چیزی نیست که این لنز برای آن طراحی شده باشد.

این لنز به گونه‌ای طراحی شده است که یک لنز همه کاره باشد و شما بتوانید آن را همیشه به همراه داشته باشید. با این لنز شما می‌توانید نیازهای عمومی خودتان برای عکاسی منظره، معماری، طبیعت، پرتره و حتی ماکرو را رفع نمائید. این محصول برای عکاسی روزمره و مسافرتی کاملا ایده‌آل است و می‌توانید به عنوان یک لنز با کاربرد عمومی همیشه آن را به همراه داشته باشید. به همین خاطر می‌توان گفت که لنز کانن RF 24-105mm f/4-7.1 بهترین محصول برای کاربران دوربین‌های سری R کانن است.

فوکوس دوربین Canon R6 Mark II

دوربین‌های R3، R5، R6 و R7 کانن، همگی دارای فوکوس بسیار قوی ای بودند. اما حالا در دوربین Canon R6 Mark II موضوع فوکوس سریع روی تصویر و قفل کردن فوکوس روی سوژه‌های در حال حرکت، بسیار قوی‌تر و دقیق تر شده است.
کانن در این دوربین هم، تکنولوژی هوش مصنوعی فوکوس را بهبود داده تا حالا خود دوربین بتواند انواع گونه های حیوانات، وسایل نقیله مختلف شامل خودرو‌ها، موتور سیکلت، قطار و هواپیماهای مختلف و طبیعتا چهره‌های مختلف انسان‌ها را تشخیص داده و فوکوس را روی آنها قفل کند.
به عنوان مثال در بررسی دوربین Canon R6 Mark II می‌بینیم که تشخیص اسب‌ها و گورخر‌ها و انواع پرنده‌ها و سگ‌ها و گربه‌ها بهبود بسیار زیادی پیدا کرده و تمامی تک تک فریم‌هایی که عکسبرداری می‌شود، در فوکوس کامل و دقیق قرار می‌گیرد.

مدل‌های قبلی دوربین کانن  R6 Mark IIهم امکان قفل فوکوس روی چشم را داشتند. اما حالا در این مدل جدید‌تر، می‌توانید تعریف کنید که روی کدام چشم (چپ یا راست) فوکوس شود و وقتی چشم را از دست می‌دهد، صورت یا بدن سوژه را دنبال کند. بهرحال مطمئن می‌شوید که فوکوس روی شخص فقط زمانی از دست می‌رود که کاملا از کادر خارج شود.

عکاسی، قبل از زدن شاتر

یک قابلیت جالبی که در این دوربین وجود دارد این است که می‌تواند نیم ثانیه قبل از اینکه دکمه شاتر را بزنید، عکس بگیرد. یعنی می‌توانید در تنظیمات دوربین اینطور تعریف کنید که وقتی دست شما روی دکمه فوکوس است (یا احتمالا شاتر را تا نیمه فشرده‌اید) به طور پیوسته، نیم ثانیه قبل از زدن دکمه شاتر هم ثبت شود. البته این عکس در بافر دوربین قرار دارد و پی‌درپی آماده می‌شود تا به محض اینکه دکمه شاتر را بزنید، همراه با عکسی که همان لحظه می‌گیرید ذخیره شود.

این گزینه کمک بزرگی برای عکاسان ورزشی و … است که با صحنه‌های بسیار سریع روبرو هستند و ممکن است لحظه مورد نظرشان، کمی قبل از زمانی باشد که دکمه شاتر را زده‌اند. این قابلیت در حالت Raw Burst در دسترس است، یعنی فایل ثبت شده می‌تواند با فرمت خام، همراه با عکسهایی که خودتان می‌گیرید ذخیره شود.

دوربین کانن R6 II می‌تواند روی حالت RAW Burst با سرعت 30 فریم بر ثانیه تا 191 فریم پی‌درپی (حدود 6 ثانیه) عکاسی کند و تک تک این فایل ها را در قالب خام با فرمت Cr3 ذخیره می‌کند. این فرمت خام جدید کانن، جایگزین فرمت Cr2 در دوربین‌های قدیمی‌تر این شرکت شده است و فشردگی و کیفیت بیشتری دارد. شما می‌توانید این فایل را در داخل نرم‌افزار خود کانن، یا برنامه‌های لایتروم و فتوشاپ باز کنید و با فرمت‌های JPEG یا HEIF (خود دوربین) ذخیره کنید.

در توضیحات این دوربین آماده است که کانن R6 II قوی ترین لرزشگیر جهان را در اختیار دارد. لرزشگیر این دوربین که روی حسگر آن قرار دارد می‌تواند تا 8 استاپ لرزشگیری انجام دهد که البته با توجه به اینکه دوربین سونی A7R V که همین یکی دو هفته پیش معرفی شد هم لرزشگیری با همین دقت و حساسیت روی بدنه آن قرار دارد، نمی‌توان ان را قوی‌ترین لرزشگیر دوربین نامید.
ضمنا این دوربین می‌تواند حساسیت نقاط فوکوس خودش را تا -6.5 EV حفظ کند.


سیستم پیشرفته Dual Pixel CMOS AF II دارای 1053 نقطه فوکوس خودکار است که کل ناحیه حسگر را پوشش می‌دهد و عملکرد فوکوس سریع، پاسخگو و دقیق را ارائه می‌کند. این سیستم فوکوس قابلیت تشخیص و ردیابی سوژه را دارد که از فناوری هوش مصنوعی بهره می برد و توانایی تشخیص هوشمندانه افراد، حیوانات و وسایل نقلیه را دارد. ردیابی سوژه به‌طور خودکار روی این سوژه‌ها قفل می‌شود و فوکوس واضح را در حین عکس‌برداری حفظ می‌کند.(محدودیت درخشندگی پایین Dual Pixel AF II برای فوکوس دقیق حتی در شب تا 6.5- EV فوکوس می کند.)
بدنه دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R6 Mark II Mirrorless Body
لرزشگیر تصویر Sensor-Shift
یک لرزشگیر درون بدنه (IBIS) تا 7 استاپ لرزش ناخواسته دوربین را هنگام عکاسی دستی تصحیح می کند، به عکاسی دستی در شرایط کم نور و کاهش لرزش هنگام ضبط فیلم کمک می کند. این سیستم 5 محوری همچنین می تواند همراه با لنزهایی استفاده شود که دارای لرزشگیر اپتیکال داخلی هستند تا بسته به لنز مورد استفاده، حداکثر 8 استاپ لرزش دوربین را جبران کند. علاوه بر این، Movie Digital IS از روش‌های تثبیت نوری و تغییر حسگر به گرفتن فیلم های بدون لرزش در حین حرکت استفاده می شود.

فیلمبرداری با کیفیت‌تر و ویدئو‌های طولانی تر

دوربین کانن R6 Mark II تنها دوربین در این کلاس است که می‌تواند با استفاده از تمام سطح حسگر خودش با فرمت 4K و سرعت اسلوموشن 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. فیلمبرداری اسلوموشن در دوربین‌های در این سطح، معمولا با کراپ همراه است. پردازشگر دوربین‌های فول فریم معمولا نمی‌توانند هنگام فیلمبرداری اسلوموشن 4K همه سطح حسگر را بخوانند و به همین دلیل، تنها بخشی از مرکز تصویر را می‌خوانند که به کراپ تصویر منجر می‌شود و تصویر زوم می‌شود.

ضمنا پردازش تصویر و استفاده از تکنولوژی Dual Pixel AF و قفل کردن و دنبال کردن سوژه در تصویر هم پردازش جداگانه می‌طلبد و خوشبختانه Canon R6 II می‌تواند حتی در همین حالت فیلمبرداری هم از پس این فوکوس برآید.

موضوع داغ کردن حسگر هم در هنگام پردازش‌های سنگین در این دوربین بهبود پیدا کرده است. Canon R6 Mark II می‌تواند هنگام فیلمبرداری 4K و سرعت اسلوموشن 60 fps تا 40 دقیقه بدون داغ شدن فیلمبرداری کند و در صورتی که از سرعت 30 فریم آن استفاده کنید، می‌تواند تا 6 ساعت مداوم فیلم بگیرد که مدت زمان فوق‌العاده‌ای است. (توجه داشته باشید که زمان 6 ساعت، می‌تواند تحت تاثیر دمای محیط و نوع کارت حافظه و باطری کمی تغییر کند)

هنگام فیلم‌برداری، حالت Movie Servo AF فوکوس صاف و طبیعی را هنگام تغییر از سوژه‌های مختلف یا فواصل مختلف در صحنه ارائه می دهد و همچنین توانایی تعیین حساسیت ، سرعت AF، و اولویت ردیابی چهره را ارائه می‌دهد. با بهره مندی از سیستم فوکوس خودکار لمسی، فوکوس به سادگی با لمس عناصر درون صحنه روی صفحه لمسی امکان پذیر است تا فوکوس را به شیوه ای بصری تغییر دهید. ردیابی سوژه همچنین از طریق استفاده از فناوری هوش مصنوعی صورت میگیرد، که به بهبود تدریجی توانایی سیستم فوکوس برای تشخیص سریع و دقیق افراد و سوژه ها و حیوانات کمک می کند. این فناوری همچنین از عملکردهای تشخیص چشم، صورت و سر، هم برای افراد و هم برای حیوانات، که برای کاربردهای پرتره مناسب هستند، پشتیبانی می کند.

 

کاربری دوربین کانن R6 Mark II

منظره‌یاب این دوربین با رزولوشن 3.69 میلیون نقطه و سرعت رفرش 120 فریم بر ثانیه، تصویری بسیار شفاف را به شما نمایش می‌دهد. همچنین تکنولوژی پیشرفته منظره‌یاب نوری را هم که قبلا در دوربین کانن R3 دیده بودیم، در این دوربین هم می‌بینیم که تصویری فوق‌العاده شفاف همراه با نمایش بخش های هایلایت‌ها و سایه‌ها روی آن را نشان می‌دهد.

بدنه این دوربین عایق‌بندی بسیار خوبی دارد و برای عکاسی و فیلمبرداری در شرایط آب و هوایی نامساعد مقاومت بالایی از خودش نشان می‌دهد. یک دکمه جدید برای جابجایی بین حالت‌های عکاسی و فیلمبرداری روی این دوربین طراحی شده و خوشبختانه برخلاف دوربین کانن R6 که فقط یک درگاه کارت حافظه داشت، در این دوربین، دو درگاه کارت حافظه SD می‌بینیم که پیشرفت خیلی خوبی محسوب می‌شود.

کفشک فلاش در دوربین کانن R6 II هم تغییر کرده و حالا به جای Hot Shoe قدیمی یک Multi-Function Shoe می‌بینیم. این کفشک امکان کار با انواع تجهیزات جدید هماهنگ با کانن را به شما می‌دهد که از جمله آنها، میکروفون Directional Stereo Microphone DM E1D و همین فلاش جدیدی است که همراه با این دوربین معرفی شده است (Canon Speedlite EL-5).

از جمله امکانات دیگر این دربین می‌تواند به فیلمبرداری مستقیم HDR و یک مد جدید ضد فلیکر اشاره کرد که می‌تواند به صورت خودکار، فلیکر (پر پر زدن نور) ناشی از لامپ‌های LED را برطرف کند.

همانند اغلب دوربین‌های مدرن، این دوربین را هم می‌توانید به عنوان Webcam به کامپیوتر‌های ویندوزی یا مک وصل کنید و برای کنفرانس های ویدئویی یا کلاس‌های آنلاین از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که این کار بدون هیچ نرم‌افزار یا درایور خاصی به صورت خودکار انجام می‌شود.

 

توضیحات تکمیلی

نام محصول

Canon EOS R6 Mark II Kit RF 24-105mm F4-7.1 IS USM Lens

نوع کالا

بدون آینه با لنز (کیت)

شرکت سازنده

کانن-Canon

گارانتی

گارانتی 36 ماهه ایده آل

رنگ

مشکی

وزن

395 گرم (لنز)
588 گرم (بدنه)

حداکثر رزولوشن

4000 × 6000

نسبت ابعاد عکس

1:1
16:9
3:2
4:3

پیکسل‌های موثر

24 مگاپیکسل

کل پیکسل‌ها

26 مگاپیکسل

ابعاد حسگر

Full Frame

نوع حسگر

CMOS

پردازشگر

Digic 8

دامنه حساسیت

100-102400 ISO

توضیحات حساسیت

قابل گسترش تا 204800

تراز سفیدی

8 حالت

فرمت ذخیره سازی عکس

JPEG
RAW

لرزشگیر

دارد

سطوح کیفیت RAW

RAW

حالات اتوفوکوس

نمای زنده
انتخاب تک نقطه
پیوسته
تشخیص چهره
تشخیص فاز
تعقیبی
تکی
چندناحیه
لمسی
مرکزی

فاصله کانونی

24-105 میلیمتر

بازترین دیافراگم

f/4-7.1

اندازه صفحه نمایش

3 اینچ

وضعیت صفحه نمایش

کاملا متحرک

رزولوشن صفحه نمایش

1620000

قابلیت لمسی

دارد

حداقل سرعت شاتر

30 ثانیه

حداکثر سرعت شاتر

1/8000 ثانیه

فلاش داخلی

ندارد

نصب فلاش خارجی

بله

سرعت عکاسی پیاپی

20 فریم در ثانیه

تایمر اتوماتیک

دارد

فرمت فیلمبرداری

H.264
H.265
MPEG-4

میکروفن

استریو

بلندگو

مونو

نوع کارت حافظه

SD

ارتباط USB

USB 2.0

خروجی HDMI

micro-HDMI

ورودی میکروفن

دارد

خروجی هدفون

دارد

نوع باتری

لیتیوم-یون

مدل باتری

LP-E6NH

قطر لنز

77 میلیمتر

طول لنز

89 میلیمتر

نوع لنز

لنز متغیر (زوم)

اندازه فیلتر (میلیمتر)

67 میلیمتر

تعداد تیغه ها

7

تعداد عناصر اپتیکی

13

تعداد گروههای اپتیکی

13

حداکثر بزرگنمایی

0.5 برابر

رزولوشن تصویربرداری

4K
Full HD

رزولوشن حسگر (مگا پیکسل)

بین 30 تا 50 مگاپیکسل

کاربرد لنز

تله واید زوم

محتوای جعبه

دوربین بدون آینه Canon EOS R6 Mirrorless Camera
لنز Canon RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM Lens
باتری
شارژر
بند حمل

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوربین عکاسی بدون آینه کانن Canon EOS R6 Mark II Kit RF 24-105mm F4-7.1 IS STM Lens”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *